keskiviikko 29. toukokuuta 2013

~Syvällisten pohdiskelujen alku.

Heih en oo ennen kirjottan tälläih, mutta nyt on pakko. Onko kukaan ajatellut taikka pohtinut asiaah sitä ehkä suurinta kysymystä. "Mikä on elämän tarkoitus?" taih "Onks kaikki vaan sattumaa?". Ite oon ollut aina pohtin niitä ja ajattelin nyt siitä vähän kertoah. Tosiaan heih mikä se on se elämän tarkotus ? Onko se sitä että löytää jokin asian itsestään joka tekee susta just sut? Vaih onko se vain sitä että synnytään, opitaan , tehdään työtä ja kuollaan? Olen aina ajatellut, jokaisella on oma tarkoitus. Ehkä jonkun tarkoitus on olla ystävä sille jollah ei oo muita. Olisiko se mahdollista ? Onko kaikille ihmisille täällä maailmalla tarkoitusta? Pidän sitä omana tehtäväni saada tietää miksi olen täällä. En tahtoisi ajatella , että elämällä ei ole tarkoitusta. Se kuullostaa liian surulliselta. 
Ja onko kaikki sattumaa? Onko se sattumaa, että olen tavannut elämässäni kaikenlaisia ihmisiä? Onko kaikkien elämä suunniteltua tarinaa? vaih onko kaikki vain randomia tapahtumaa? Itse uskon kohtaloon ja et kaikki ei ole pelkkää sattumaa. Kuullostaa oudolta mutta se on totta. Toisinaan kyllä ajatus kohtalosta muuttu silloin ,kun tapahtuu jotain ikävää. Silloin tulee ajatus, että miksi minun kohtaloni nyt tälläinen olisi ? Nämä kaksi kysymystä on ehkä yhtiä suurimpia. En usko että kukaan voi vastata näihin oikein tai väärin. Mutta sen voin kertoa, että vähän ajan pohdiskelun jälkeen moni ihmisistä tulee ajattelemaan kuinka tyhmältä tämäkin kuullosti. Mutta tosiaan hei miettikääs vähän :D

2 kommenttia:

  1. mun mielestä jokainen ihminen määrittelee oman elämän tarkoituksensa. Mun mielestä elämän tarkoitus on olla onnellinen ja pyrkiä onnellisuuteen :) mutten usko että kaikki elämässä on sattumaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisi ajatella että elämän niin sanotut Kohokohdat eivät olisi pelkkää sattumaan :)

      Poista