sunnuntai 24. helmikuuta 2013

~Mielen rauhaa~

Heih ! 
Jooh mä oon varmaan aikasemmin vähän vihjaillu sitä että mulla ois niin sanottusti... Masennnus. Kylläh mulla on pieni masennus. Pieni ja pieni masennus kummiskin. Jah mä oon tajunnu sen, että mulla ei ooh mitään syytä ees olla masentun. Mun pitäs hyppii ja iloita elämästä. Jotkut voi aatella et masennus on vaan jotain väli-aikaista. Eih se voih olla pitkään jos sitä ei hoideta. Joskus se voi helpottua ja "hävitä" . Jooh Nykyään monella nuorella on masennus. Mutta miettikää mikä sen aiheuttaa. Nyky nuoret ei välitä ihmisten tunteista. Jooh kuulostaa tyhmältä että joku 15 vuotias masentun tyttö kertoo et muut nuoret ei välittäs. Mutta totta se on ei kaikki välitä herkempien tuteista. En oo mäkään ole aina välittänyt. Mutta nykyään välitän ehkä vaan sen vuoksi , että minullekin on tullut pientä masennusta. Ja oon seurannut 3 eillaisen ihmisen masennusta. Kaikki erillaisia persoonia yksi heistä on niin sanotusti "gansteri". Väittää ettei välitä mistään tuhoaa kaiken ympäriltä vain saadakseen sen huomion jonka tarvitsee. Ja yksinäisinä ja lohduttomina iltoina kun ei mitään jaksa yrittää viiltää ranteitaan ja jua itsensä humalaan surun murheisiin. Toinen heistä on minulla ollut jo elämässä kauvemmin kuin muut kaksi. Pienestä pitäen pilkattu erillaisudesta. Väittää ettei tunnu missään ei kerro tunteistaan kellekkään koskaan. Väittää ei näytä mitenkään pahaa oloaan koska on ollut aina muitten tuki-pylväänä ja kuuteliana. Sanoo viiltelyn olevan pahasta ja silti salaa jalkaansa viiltää. Kolmas ...Voih sitä raukkaa.. Ei omista paljoa ystäviä. Haukuttu pienestä pitäen. Ei kerro kaikkea pitää pahan olon sisällään. Viiltoja pitkin käsivarsia ja jaloissa. Väsyneenä koko ajan. Vihaa koulua koska pelkää. Ei luota enään kehenkään. Jokainen ihminen jotenkin ärsyttää. Toivoo kuolemaa... Niin ja minä elän kaiken sen keskellä neuvottomana. Kukaan heistä ei tiedä toisistaan mitään ettekä jotka luulette tietävänne keitä he ovat ... Ette te tiedä kukaan ei tiedä koska kukaan ei koskaan välitä. Jos nyt kaikki nostaisitte katseen ismistä kohti jota olette haukkuneet,hakanneet,syrjäyttäneet tai muuten vain jättäneet huomioimatta. Katsokaa sitä ihmistä tarkemmin. Hän voih olla masentunut etkä huomaa sitä päälle päin. Jospa pyydät anteeksi tekosi ja olet hänelle tukena. Tajuaisit miten voit vaikuttaa ihmisen elämään. 

Sinun tekosi, sanasi , läheisyys  ja auttavaisuus voi pelastaa jonkun masentuneen hengen. Ja mieti sitä mitä sanot seuraavalla kerralla ,kun näät jonkun erillaisen ihmisen. 



~cheer up I'm always by your side to support you~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti